אתם חייבים מועדון לקוחות מועדפים [קופה רושמת, כלי ניהול לקוחות]

אם אתם בעלי עסק או עומדים לפני הקמת עסק סביר להניח כי אתם מכירים ומבינים את החשיבות בלקוחות בכלל ובשימור לקוחות בפרט. נוסף על כך קופה רושמת היא אחד המרכיבים הבסיסיים כיום בכל עסק, בין אם הוא גדול או קטן. כבר מזמן אין הקופה רושמת נראית עם גלגלי מספרים ולוח מקשים מכנים, היום קופה רושמת למעשה הינה תוכנת מחשב מורכבת או פשוטה בהתאם לצורך שאליה מחוברים אביזרים ואלמנטים שונים כגון קורא כרטיסי אשראי, סורק ברקוד, משקל, קורא אופטי או שילוב של כל האלמנטים יחד. הכול תלוי באפיון של קופה רושמת. אלו הם אמצעים חיצוניים שמטרתם לזרז את תהליך הרכישה, לקיחת כספים ומתן עודף בעת הצורך, יחד עם זאת גם המלאי מתעדכן בזמן אמת. אך דבר חשוב שלא בכל קופה רושמת קיים הוא עניין רישום הלקוחות או כפי שנהוג לקרא לזה - מועדון לקוחות.

למה צריך מועדון לקוחות

מועדון לקוחות כשמו כן הוא, קבוצה נבחרת של לקוחות שנבחרו או הצטרפו על ידי רישום. יתרום מועדון הלקוחות שניתן לעקוב אחריהם בדיוק רב יותר על ידי קופה רושמת. בקרה על הרכישות הינה רק חלק מיכולות הקופה רושמת. כרטיסי מועדון הם דוגמה לשיטה בה ניתן לנהל ולעקוב אחר לקוחות נבחרים, לתת להם חיזוקים חיוביים בצורת מתנות לחג, ברכה ליום הולדת וכדומה. קופה רושמת למעשה עוזרת לנו לבקר ולאתר את הלקוחות המיוחדים האלו וממש לגזור נתונים מהם, תרבות צריכה וכדומה.

דרכים לשיפור התקשורת עם הלקוחות שלנו

בזכות העובדה שקופה רושמת יכולה לשמור נתונים על לקוחות בכלל ועל לקוחות מועדפים בפרט, הרי שניתן ליצור מבצע מיוחד ללקוחות מועדון ובכך להתנות את הצטרפות אחרים. למעשה הדרבון הזה יוצר אלמנט של לחץ על הלקוחות שאינם חברים בקבוצה. דוגמה נוספת היא ליצור ערבים מיוחדים בהם הלקוחות ה"מועדפים" מוזמנים בצורה חגיגית, אקט כזה יגרור אחריו הרבה לקוחות חדשים שירצו להצטרף, אך יחד עם צירוף הלקוחות לאותו מועדון יש צורך גם בניהול שלהם, הניהול למעשה מתנהל על ידי קופה רושמת ממוחשבת. על ידי בחירת חתך מתאים נקבל תמונת מצב על כמות הלקוחות, פרטים אישיים ונתונים נוספים שיאפשרו הנעה לרכישה אצלם.